Site Loader

Se zpátečními letenkami letecké společnosti Ryanair za 1100kč jsme se rozhodli strávit víkend v hlavním městě Řecka.

První den:

V sobotu časně ráno jsme se vydali na letiště do Vídně a v 6:20h jsme odlétali. Po klidném dvouhodinovém letu jsme přistáli na Mezinárodním letišti Eleftheria Venizela v Athénách. Jelikož je toto letiště od centra vzdálené přibližně 23km, cesta metrem trvala 45 minut. Stanice metra se nacházela přímo v letištní hale a podle ukazatelů nebylo těžké ji najít. Lístek na trasu z letiště do centra, který jsme zakoupili v okénku, stál 10 EUR pro každého.

Vystoupili jsme na stanici „Syntagma,“ kde se nacházelo centrální náměstí Syntagma Square. Zde jsme měli rezervovaný pobyt v Hotelu Arethusa. Za 1 noc se snídaní každý zaplatil 800Kč. S hotelem jsme byli velmi spokojení a určitě bychom se sem znovu vrátili při další návštěvě.

Zanesli jsme si věci na pokoj a šli se porozhlédnout po nějakém obědu. Nebylo těžké najít, kde se najíst. Všude kolem bylo spousta restaurací s rychlých občerstvení. My si dali každý za 3,5EUR pravý řecký gyros v pitě. Hromada masa, hranolků, cibule a tzatziki v jednom. Shodli jsme se, že to byl nejlepší gyros, co jsme kdy jedli. A tak jsme mohli s plnými žaludky vyrazit podle plánu obdivovat Athény.

Jako první jsme shlédli budovu řeckého parlamentu, která se nacházela přímo na náměstí Syntagma. Odtud jsme prošli veřejným parkem plným palem, květin, stromů a soch nejrůznějších řeckých básníků a malířů, až k budově zvané Zappeion. Tato budova byla postavena v roce 1888 speciálně kvůli oživení olympijských her. Zappeion byl používán během prvních letních olympijských her v roce 1896 jako hlavní šermířský sál. O deset let později během druhých olympijských her roku 1906 byl používán jako olympijská vesnice. Nedaleko od Zappeionu jsme navštívili atletický stadion Panathenaic – jediný stadion na světě postavený výhradně z mramoru. Byl vybudován roku 329 př.n.l. a ve starověkém Řecku se na něm konaly velké athénské svátky na počest bohyně Athény. Roku 1896 byl dějištěm prvních letních olympijských her. Další na programu byla návštěva chrámu Dia Olympijského. Zaplatili jsme každý vstupné 5EUR.

Tento chrám byl zasvěcen bohu Diovi. Jeho stavba začala v 6. století př. n. l. za vlády athénské tyranie. Dokončen však byl až za vlády římského císaře Hadriána ve 2. století našeho letopočtu, tedy asi 650 let poté, co projekt začal. Během římského období byl známý jako největší chrám v Řecku a sídlila v něm jedna z největších kultovních soch antiky. Vedle chrámu jsme viděli také Hadriánův oblouk, který byl postaven císařem Hadrianem. Brána stojí na hranici mezi Starým a Novým městem. Směrem k Akropoli je na ní napsáno „Toto je město Théseovo, staré město“ a na druhé straně je napsáno „Toto je město Hadriánovo, nikoli Théseovo“.  Pokračovali jsme dále k Acropolis Museum. V tomto muzeu byly umístěny artefakty nalezené v Akropolis. Naproti muzea se už konečně nacházel vstup na nejznámější místo v Athénách Akropolis. Athénská akropolis je nejznámější akropolí na světě. Akropole byla vybudována ve starověku, mezi 13. a 5. stol. př. n. l. a tvořila dlouhou dobu politické, náboženské i kulturní centrum starověkého Řecka. Na vrcholu 150 metrů nad mořem jsme obdivovali stavby jako: hlavní chrám Athény – Parthenón, zbytky chrámu Athény Niké, svatyně Artemis a Chalkotéky, chrám Erechtheion a zbytky dalších staveb. Viděli jsme také Dionýsovo divadlo a Herodovo divadlo. Z vrcholku Akropole se nám naskytnul neobyčejný pohled na celé Athény.

Postupně jsme sešli dolů k Římské Agoře, která byla postavena kolem roku 15 př.n.l. Kolem bylo spousty staveb jako například: The South Stoa, kterýbyl postaven kolem roku 425-400 př.n.l., The Stoa of Zeus postaven roku 410 př.n.l. pro náboženské účely k oddanosti Diovi.

U východu se nacházel bleší trh, kde místní prodávali nejrůznější věci. Pro odpočinek jsme zvolili jednu z mnoha kaváren s vyteplenou zahrádkou. Kafé za 3 eura a pivo za 5 eur. K tomu jsme zdarma dostali misku brambůrek a džbán vody. Po dobití sil jsme vyrazili do jedné z hlavních nákupních čtvrtí v Athénách na náměstí Monastiraki. Kolem bylo spousty oděvních butiků a obchodů se suvenýry. Ozdobou náměstí byla Osmanská mešita postavená v roce 1759. Vedle tohoto náměstí jsme viděli pozůstatky Hadrianovi knihovny, kterou vytvořil roku 132 n.l. římský císař Hadrian. Uličkami plnými restaurací a obchodů jsme šli směrem na hotel. Po cestě jsme se podívali do kostela Nanebevzetí Panny Marie a Metropolitní katedrály Zvěstování z roku 1842. Metropolitní katedrála bývá dnes místem významných obřadů s přítomnými národními politickými osobnostmi, také svateb a pohřbů významných osobností. Poslední věcí na programu byla večeře. Hned vedle hotelu na náměstí Syntagma bylo nespočet míst, kde se dobře najíst. Zavítali jsme do řecké restaurace a dali si opravdu velkou porci jehněčího kebabu na jehlích s cibulkou a pitou. Toto jídlo nás stálo každého 8.90EUR. Po večeři jsme se odebrali na hotel, kde jsme se ještě chvíli kochali úžasným výhledem z terasy na osvícené Akropolis a město.

Druhý den:

V neděli ráno jsme si sbalili věci a v 7 hodin šli na snídani, kterou jsme měli v ceně. Snídaně byla formou švédských stolů, takže jsme se dostatečně najedli a vyrazili na metro. V automatu jsme si opět zakoupili lístky na letiště za 10EUR pro každého. Po 45 minutách jízdy jsme vystoupili na letišti a v 10.10h. jsme odlétali směr Vídeň. K vidění a poznání všeho podstatného v Athénách bohatě stačí jeden celý den. Ceny byly přijatelné, o něco málo vyšší než v ČR.

Cenová kalkulace:

• Letenka: 1100kč
  • Ubytování se snídaní: 800kč
  • Doprava + vstupy: 950kč
  • Jídlo: cca 650kč

Sečteno podtrženo víkend v Athénách pro jednoho cca: 3500kč.

Více fotek na instagramu!